Perspektiv. Till skillnad från traditionella designbyråer ser vi inte design som bara en fysisk attraktion. För oss är det visuell branding. Ett sätt att stimulera, positionera, tänka om och väcka liv i varumärken av alla sorter och storlekar. Vår design drivs av en tro på att multidisciplinär kreativ mångfald bygger långvariga genomslag – från globala identiteter till prisbelönta förpackningar.
Angreppssätt. Vi börjar vår designprocess med en grundlig strategisk insikt och förståelse av mål, ambitioner och konsumenter. Sedan parar vi ihop dessa med våra fyra kreativa riktlinjer – enkelt, smart, ärligt, lekfullt – och jobbar öppet och ärligt med våra kunder för att skapa visuellt inspirerande designlösningar som når fram och fångar, oavsett kanal eller medium.
Exempel. Hur får man en utmanare inom FMCG att nå 30 % tillväxt 3 år i rad och bli ett av Sveriges största varumärke inom sin kategori? Man ger dem en tydlig, tillväxtvänlig insikt, gör innovation till en del av deras DNA, och ställer sig en ödmjuk fråga – vad skulle naturen göra? Och så utnyttjar man kraften i den gula färgen. Det var vårt svar till Risenta.
Vårt mål är att skapa kärlek vid första ögonkastet, mötet, och beröringen. Det är där som berättelsen börjar. Och alltid med fokus på livet och människan.
Perspektiv. Skapa varumärken, inte design. Det är vår övertygelse när det kommer till förpackningar. Det är en övertygelse som innebär att vi ser förpackningsdesign som något mer än hur det ser ut i butikshyllan eller enbart ett verktyg som ska sälja fler produkter. Vi ser förpackningens helhet som en konsumentupplevelse, och en avgörande byggsten för ett varumärkes berättelse. Det är därför vi arbetar med människan i fokus när vi skapar, och när vi ifrågasätter hur konsumenten upplever produkten, från första kontakt i hyllan till hur de faktiskt använder den i sin vardag. Det är genom detta arbetssätt som vi förstår hur vi bäst når vårt mål – en effektfull, intuitiv förpackningsupplevelse med ett tydligt budskap.
Att ändra på hur du uppfattas av andra börjar med ett inre skifte. Sen får det andra följa efter. En introspektiv resa genom nyfikna ögon.
Perspektiv. Detta handlar om er varumärkesberättelse. Så tänker vi när det kommer till identitetsdesign. Det är startpunkten för oss och konsekvensen blir att vi ser företags varumärkesarbete som mer än en ny logotyp eller ett ansiktslyft. Vi ser det som en upptäcktsresa för att definiera en ny riktning, bygga en starkare närvaro, öppna upp för helt nya områden eller en inspirerande företagskultur. Och det är därför vi utgår från människan, för att bättre förstå just er berättelse. För vår filosofi är enkel, från anställda till konsumenter: ett varumärke kan bara vara så starkt som människorna som tror på det. För att byta dina kläder är en enkel sak. Men det är när vi definierar ert DNA och inspirerar som arbetet faktiskt leder till kontinuerlig framgång och långsiktiga mål.
Perspektiv. Behov före användare. Det är vår ambition när det kommer till digital design. Det är en vision som betyder att vi ser teknologi som ett verktyg för att förbättra människors möjligheter att interagera med varumärkens berättelser och erbjudanden. Det betyder att vi också strävar efter att designa för människors faktiska behov, bortom funktionell optimering, snabbhet och bekvämlighet. Detta för att kunna designa mötet med människor. Och genom att arbeta på detta sätt kan varumärken använda digitala plattformar, teknologi och design som verktyg för att hjälpa människor uppleva, växa och blomstra tillsammans med dem. Det handlar om en förbättrad upplevelse och engagemang framför teknik. Eller enkelt sagt, att använda teknik på ett relevant sätt som adderar värde.